Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo
ROZUMIEM

plan

 

logo ok1

 

 herb1

bip

 

cke

pobrane

1632216501

 logo szk pam

fb1

 

zwolnien

 

logowanie

 esa_ose.jpg

 

XxY

 

rodzicuonet

Speak for Inclusion - Stop nienawiści

IMG 2212

   Na jednej z lekcji wychowawczych klasy 2a pojawili się wolontariusze z organizacji Youth of Europe. Jest to fundacja założona przez młodych ludzi, która realizuje projekty związane z bieżącymi problemami naszego społeczeństwa, takie jak ekologia czy zdrowy tryb życia. Projekty przeprowadzane są wśród młodzieży z różnych krajów.

Lekcja nie odbywała się w standardowy sposób. Ławki, przy których zazwyczaj pracują uczniowie zostały odsunięte, aby nie przeszkadzać, a w zajęciach nie uczestniczył nauczyciel. Warsztaty prowadziło dwoje energicznych studentów, którzy szybko zyskali sympatię klasy.

Wszystko zaczęło się od zapoznania, podczas którego każdy miał się opisać jednym słowem, oczywiście w języku angielskim. Dla lepszej integracji i rozluźnienia atmosfery została przeprowadzona zabawa dotycząca wspólnych zainteresowaniach, która spowodowała małe zamieszanie, ale spełniła swoje zadanie.

 

 

Po tym krótkim przygotowaniu wolontariusze przedstawili główny temat spotkania – mowa nienawiści. Wspólnie rozpatrywaliśmy co może ją powodować i kogo dotyczyć. W kolejnym zadaniu przedstawiono nam sytuacje związane z hejtem, a my mieliśmy zadecydować, które z nich niosą ze sobą najwięcej szkód, a które najmniej. Omówiliśmy przykłady internetowego hejtu i jak on może wpływać na odbiorców.

Na zakończenie zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. Zajęcia wszystkim przypadły do gustu i były przygotowane w przemyślany sposób. Studenci wiedzieli jak zaangażować nas, a zarazem w tak krótkim czasie zawrzeć potrzebne informacje. Takie zajęcia były miłą odmianą od zwykłych lekcji oraz pomogły przełamać barierę językową.      

                                                                                                          Ilona Bachul 2a

                                                                                                      wych. klasy mgr Barbara Hydzik